Signat un conveni de col·laboració amb el Grup de Recerca en Periodisme de la Universitat Pompeu Fabra

El CRAI de la Universitat de Barcelona a través de Biblioteca del Pavelló de la República ha signat convenis de col·laboració amb Grups de Recerca oficials de diverses universitats catalanes. Fa pocs mesos us parlarem del que vam signar amb l’Instituto de Estudios Albacetenses, a tall d’exemple.

En aquesta ocasió us volem informar del conveni signat amb el Grup de Recerca en Periodisme (GRP) de la Universitat Pompeu Fabra, establert des de l’any 2006 i que té la seva seu al Campus de la Comunicació-Poblenou.

Inicialment reconegut per la Generalitat de Catalunya com a grup de recerca emergent (GRE-2009 SGR 1162), en la actualitat gaudeix de la qualificació de grup de recerca consolidat (GRC-2014 SGR 872). El Grup està format per professors i estudiants de doctorat dedicats a la recerca en l’àmbit del periodisme.

Les seves línies d’investigació principals són:

• Ètica del periodisme
  • Història del periodisme
  • Anàlisi de mitjans digitals
  • Redacció integrada

L’investigador principal de la línia d’investigació de la Història del Periodisme és el professor Jaume Guillamet Lloveras. El seu àmbit de treball és l’estudi de les postures polítiques del període entre 1977 i 1982 a la premsa satírica espanyola. El  CRAI Biblioteca del Pavelló de la República disposa de col·leccions molt completes de premsa satírica d’aquest període. Concretament la col·laboració es centrarà en les revistes Por FavorEl Papus i El Jueves.

Gràcies a aquest conveni el Grup de Recerca gaudirà de facilitats a l’hora de la consulta i la reproducció d’aquestes publicacions i el CRAI de la Universitat de Barcelona constarà en totes les seves publicacions com a institució col·laboradora.

Aquesta entrada s'ha publicat en La Biblioteca difon el seu fons, Notícies d’actualitat, Notícies de la biblioteca i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.