El Cas Scala i el CRAI Biblioteca del Pavelló de la República a TV3

El passat 15 de gener de 2018 va fer quaranta anys de l’incendi de l’Scala Barcelona una sala de festes, molt popular entre els anys 70 i 80, situada al xamfrà entre el carrer Consell de Cent i el passeig de Sant Joan de la ciutat de Barcelona.

Segons la versió oficial, el recinte va quedar destruït totalment a conseqüència de 4 còctels molotov llançats per membres de la CNT que estaven manifestant-se contra els Pactes de la Moncloa.  Van morir quatre treballadors. Però l’argument del muntatge policial per debilitar el creixent moviment llibertari sempre ha planat de fons i es creu que va ser un acte de terrorisme d’estat.

No és la primera vegada que us parlem del cas i de la seva repercussió mediàtica. En un altre post del nostre blog vam explicar-vos que el programa Cuarto Milenio va emetre també un reportatge dedicat a aquest succés.

En aquella ocasió, el nostre bon amic i usuari de la biblioteca, l’historiador Jesús Sánchez Tenedor,  que ha investigat abastament aquest violent episodi de la nostra història recent amb la nombrosa documentació sobre la temàtica que tenim al CRAI Biblioteca del Pavelló de la República, va ser entrevistat (podeu veure el vídeo que vam gravar al nostre canal  YouTube ).

En Jesús s’ha convertit també en un dels protagonistes del reportatge El misteri de l’incendi de la Scala de Barcelona, 40 anys després que Televisió de Catalunya  va emetre, al Telenotícies Migdia del mateix dia 15 de gener, i que es va filmar també, en part, al CRAI Biblioteca del Pavelló de la República.

Us recordem que podeu consultar el nostre taulell de Pinterest amb un recull d’adhesius sobre la temàtica que resulta molt interessant!

scala

Aquesta entrada s'ha publicat en Avui fa..., Fons d'arxiu, Franquisme, La Biblioteca difon el seu fons, Notícies d’actualitat, Notícies de la biblioteca, Programes de Televisió, Transició democràtica i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.