El passat dia 1 d’octubre de 2018 el CRAI Biblioteca del Pavelló de la República va signar un acord de col·laboració amb la Humbolt-Universität, el centre universitari més antic de Berlín, fundat l’any 1810. La seva fama i nivell l’ha convertida en exemple de moltes altres universitats d’Europa i Estats Units.

El musicòleg espanyol Diego Alonso Tomàs (Logronyo, 1980) que actualment treballa com a investigador en aquesta universitat, dins el projecte  Hanns Eisler in Republican Spain (2018-2021), fou qui propicià aquest acord que autoritza la reproducció de la documentació necessària per editar una obra sobre Otto Mayer-Serra, musicòleg d’origen alemany que va emigrar a Mèxic a principis dels anys 40 i va realitzar els primers escrits sobre música mexicana del segle XX.

Mayer-Serra (Barcelona, 1904- Ciutat de Mèxic, 1968) durant la seva estança a Barcelona, en plena guerra civil, va treballar a la secció de música del Comissariat de Propaganda de la Generalitat de Catalunya i va editar el Cançoner revolucionari internacional l’any 1937. En acabar la guerra va passar pel camp de concentració d’Argelès-Sur_mer fins que va emigrar a Mèxic on es va dedicar a la musicologia i a la crítica musical.

A tall d’exemple direm que dins del nostre arxiu al fons personal Manuel Serra i Moret, a l’apartat de correspondència personal del polític i escriptor català, podem trobar diverses cartes dirigides a Mayer-Serra que exemplifiquen la relació existent entre ambdós personatges que de ben segur serà d’interès per a l’elaboració de l’obra.

Esperem poder seguir col·laborant en molts altres projectes!

Aquesta entrada s'ha publicat en Fons d'arxiu, Guerra Civil espanyola, La Biblioteca difon el seu fons, Notícies d’actualitat, Notícies de la biblioteca i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Acord de col·laboració entre la Humbolt-Universität de Berlín i el CRAI de la Universitat de Barcelona

1. matesfacil ha dit:

És una molt bona noticia. Els acords de col·laboració són imprescindibles i necessaris per aconseguir investigacions de qualitat, i més encara quan es tracta d’una institució tan prestigiosa.

M'agrada

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )