Visita del Consortium for Advanced Studies Abroad CASA al CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

Ahir dijous, dia 17 d’octubre de 2019, vam tenir una visita molt especial al CRAI Biblioteca del Pavelló de la República.

Es tracta d’un grup d’estudiants del Consortium for Advanced Studies Abroad CASA, consorci acadèmic sense ànim de lucre format per onze universitats de recerca integrades, amb l’objectiu d’organitzar i oferir programes d’educació a l’estranger en col·laboració amb les universitats més importants del món.

Les institucions membres de CASA són Brown University, Columbia University, Cornell University, Dartmouth College, Harvard University, Johns Hopkins University, Northwestern University, Trinity College Dublín, University of Melbourne, University of Pennsylvania i Vanderbilt University.

I les institucions associades són Amherst College, Barnard College, Grinnell College, Swarthmore College i Williams College.

No és la primera vegada que tenim el plaer d’acollir els estudiants internacionals de CASA. Enguany, Sarah Thomas, de la Brown University que imparteix la classe “La Guerra Civil Española en la Cultura Visual” a un grup d’estudiants de les universitats del consorci, fou la professora encarregada de venir amb els alumnes.

L’intens programa de la visita va començar amb l’explicació de l’edifici del Pavelló. Lourdes Prades, directora de la biblioteca, va fer la presentació del fons del CRAI Biblioteca Pavelló de la República, posant especial èmfasi en la col·lecció de cartells de l’època de la guerra civil. Va continuar amb l’explicació del projecte SIDBRINT (Sistema d’Informació Digital sobre las Brigades Internacionals) web de la Universitat de Barcelona que tracta de la recuperació de la memòria històrica de les Brigades Internacionals, amb l’objectiu de donar visibilitat als voluntaris internacionals que van venir a l’estat espanyol a defensar la República. En darrer lloc, els estudiants van visitar també el refugi Antiaeri del Palau de les Heures del recinte de Campus Mundet de la Universitat de Barcelona.

Aquí teniu una galeria d’imatges:

L’objectiu de CASA és oferir oportunitats d’aprenentatge dins i fora de l’aula, implicant els estudiants a nivell local mitjançant activitats curriculars programades, que es lliuren, sempre que sigui possible, en la llengua d’arribada. En aquest sentit dir-vos també que diversos estudiants de CASA han estat fent pràctiques a la nostra biblioteca, com la Kylie de Virginia, Estats Units  i la Rosario de Cienfuegos, Cuba, a les que enviem una salutació!

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )