Renovació de la mostra permanent del MACBA amb la participació del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

Ja fa uns quants anys, concretament el mes de novembre de 2018, us anunciàvem en aquest matiex blog la presentació d’una exposició especial del Museu d’Art Contemporani de Barcelona que portava per títol Un segle breu: Col·lecció MACBA i que estava concebuda com una mostra permanent que ocupava tota la primera planta de l’edifici del museu de la Plaça dels Àngels de Barcelona.

Des d’aleshores, aquesta mostra que proposa una data d’inici, el 1929, quan va tenir lloc l’Exposició Internacional de Barcelona i que arriba fins als nostres dies, ha anat actualitzant els continguts per enriquir-ne els matisos i posar en valor la pluralitat d’encaixos de la col·lecció MACBA.

El museu va decidir posar l’accent en els anys de creació de l’Escola Nova durant la Segona República amb la renovació pedagògica que promovia l’impuls d’un aprenentatge actiu en contrast amb l’escola tradicional i que va tenir com a figures destacades a Catalunya com el pedagog anarquista Francesc Ferrer Guardia, o el mestre Pere Vergés i Farrés.

El MACBA es va posar novament en contacte amb el CRAI Biblioteca del Pavelló de la República i el treball d’identificació i de selecció de material ha donat lloc a un nou préstec de documents originals que s’han incorporat a l’exposició permanent del museu.

Entre aquests nous documents que hem cedit destaquem els cartells Escola nova : poble lliure de Carme Millà, de Vicencs Ballerster Escuela Nueva : cultura y libertad  i Escuela Nueva , un fulletó sobre Ferrer i Guardia escrit l’any 1910 per Auguste Bertrand i que porta per títol La vérité sur l’affaire Ferrer  i diversos números de la revista Cu-cut! Setmanari de gresca ab ninots .

Ens complau seguir col·laborant en l’activitat cultural de Barcelona amb aquest nombrós préstec de material que s’allargarà fins a una data indeterminada.

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )