La revista Ab Origine entrevista Lourdes Prades, responsable del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

El passat 14 de febrer la revista Ab Origine va publicar una entrevista a Lourdes Prades i Artigas, responsable del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República .

Ab Origine és una revista digital de divulgació històrica que va néixer l’any 2015, quan un grup d’estudiants, acabats de graduar, van decidir iniciar aquest projecte per promoure la disciplina històrica en l’àmbit digital i que compta amb més de 150 col·laboradors.

Aquesta nova generació d’historiadors han convertit la publicació en una eina de referència: volen aproximar la Història a la societat catalanoparlant amb rigor i profunditat, defugint tòpics i lectures fàcils.

Els números són de periodicitat mensual i estan compostos per quatre articles i una entrevista.

La Revista es complementa amb altres seccions com: Actualitats, Curiositats, Debats historiogràfics, Efemèrides., etc.

Dies abans de la publicació de l’entrevista, un equip de redactors es va traslladar al Pavelló de la República on, entre documentació d’arxiu i cartells de la Guerra Civil, van parlar amb Lourdes Prades, arxivera, historiadora i creadora del Sistema d’Informació Digital sobre les Brigades Internacionals (SIDBRINT) per tal de descobrir les històries que s’amaguen darrera dels protagonistes de les Brigades i altres aspectes relacionats amb la temàtica.

Amb el títol de  A SIDBRINT donem visibilitat i recuperem la memòria de milers d’homes i dones brigadistes que van venir a lluitar contra el feixisme, es parla sobre el fenomen que es va produir fa vuitanta-cinc anys, quan, entre 35.000 i 40.000 homes i dones van venir a Espanya des d’uns cinquanta-quatre països diferents en vaixell, en tren, a peu… per ajudar a combatre el feixisme.

S’expliquen també els objectius del projecte SIDBRINT de la Universitat de Barcelona, del que ja us hem parlat diverses vegades en el nostre blog, i de les aportacions que planteja en el camp de l’estudi de la Guerra Civil i de les Brigades Internacionals.

Esperem que gaudiu de la lectura d’aquesta entrevista i aprofitem per felicitar a Ab Origine per la feina feta!

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )