Blog del CRAI Biblioteca del Pavelló de la república

“El Inconformista Digital” conversa amb Lourdes Prades responsable del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

El passat dia 9 de març va sortir publicada una entrevista a Lourdes Prades i Artigas, cap del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República, a El Inconformista Digital, un mitjà de premsa independent ideat i creat per l’historiador Francesc Sánchez Lobera, que ofereix les seccions convencionals, com la majoria de mitjans de comunicació, i n’aporta algunes de noves com, per exemple, una de Memòria Històrica .

En aquest recurs digital anteposen la qualitat a la quantitat amb uns principis bàsics: la llibertat de premsa i expressió, el sentit crític i el compromís social, i està obert a nous col·laboradors.

Francesc Sánchez és historiador per formació, és Doctor en Història Contemporània amb una tesis sobre la relació d’Espanya amb l’OTAN, membre del Centre d’Investigacions Film Història de la Universitat de Barcelona,  i periodista d’ofici, doncs a partir de l’any 2001 va decidir crear aquest projecte de premsa amateur que en passar els anys s’ha professionalitzat.

A l’espai radiofònic d’El Inconformista Digital, ha entrevistat personalitats tan destacades com Eduard Amouroux Alemany, president de l’Associació Amical de les Brigades Internacionals de Catalunya, Pelai Pagès Blanch,  professor d’Història Contemporània de la Universitat de Barcelona, especialitzat en la Segona República Espanyola, la Guerra Civil, el Franquisme i la Transició o Lluís Foix Carnisé, veterà periodista i escriptor, que fou corresponsal a Londres i Washington, de La Vanguardia.

La conversa amb Lourdes Prades va servir per parlar de la biblioteca i l’arxiu del Pavelló de la República de la Universitat de Barcelona, especializat en Segona República, Guerra Civil, Exili, Franquisme i Transició, i també de la base de dades SIDBRINT, dedicada a les vides dels brigadistes que van arribar a Espanya per defensar la República durant la Guerra Civil.

A la pàgina principal de la web del mitjà de comunicació s’hi ha inclòs el logo de Sidbrint!

Finalment, es parla també del llibre “Hablamos diferentes idiomas, pero una misma lengua: multilingüismo y pedagogías en las Brigadas Internacionales” de Lourdes Prades i Ramon Naya, company del CRAI Campus Mundet, que es publicarà properament.

Us mantindrem informats!