Blog del CRAI Biblioteca del Pavelló de la república

Sant Jordi 2022!

Després del parèntesi de la setmana de Pasqua tornem a activar el nostre blog i ens trobem que, demà mateix, celebrem la diada de Sant Jordi!

Enguany des del  CRAI Biblioteca del Pavelló de la República hem volgut fer diverses activitats que us detallem a continuació…

Per començar dir-vos que hem preparat un recurs web sobre Sant Jordi durant el franquisme:

A través d’una selecció d’imatges de la revista San Jorge editada per la Diputació de Barcelona hem volgut mostrar com es celebrava el dia del llibre i la rosa durant el període franquista.

A més hem preparat una taula amb llibres duplicats i/o desafectats que els usuaris podran agafar lliurement del 19 al 22 d’abril.

I en darrer lloc oferim dues visites guiades per l’edifici del Pavelló de la República que inclouen la mostra de material destacat dels nostres fons.

Aprofitem l’avinentesa per comentar-vos que, seguint amb l’esperit de cooperació i de difusió de la cultura que caracteritza el Centre de Recursos per l’Aprenentatge i la Investigació CRAI de la Universitat de Barcelona, s’ha volgut celebrar la diada de Sant Jordi 2022 conjuntament amb The Steinbeck Institute de la Stanford University.

Aquestes dues institucions han commemorat el doble aniversari de John Steinbeck amb la confecció d’un punt de llibre dedicat al 120è aniversari del seu naixement i al 60è del seu premi Nobel.

John Steinbeckconegut com «la consciència d’Amèrica», va ser un autor compromès amb la societat i amb el medi ambient. Destaca principalment com a novel·lista, però també com a periodista, científic, ecologista, historiador i comentarista social. El caracteritza l’esperit d’empatia, el compromís amb els valors democràtics i la creença en la dignitat de totes les persones. Va escriure més de trenta llibres, va guanyar el Premi Pulitzer el 1940 per El raïm de la ira i va rebre el Premi Nobel de literatura el 1962, així com la Medalla a la Llibertat dels Estats Units el 1964.

Podeu aconseguir aquest magnífic punt de llibre, amb el que sempre obsequiem als nostres usuaris en aquesta diada a qualsevol de les biblioteques del CRAI.

Un altre acció emblemàtica, que s’ha engegat amb motiu de la celebració de Sant Jordi, és la segona edició de la Campanya de mecenatge Apadrina un llibre #Mecenes UB. Aquesta campanya té com a objectiu recaptar fons per restaurar dues edicions singulars del fons antic de la UB: Athanasius Kircher. Ars magna lucis et umbrae in decem libros digesta. 07 XVII-2663 i Melchisédech Thévenot. Relations de divers voyages curieux qui n’ont point esté publieés, et qu’on a traduit ou tiré des originaux [Volum1]. 07 XVII-8960.

Des d’aquí us animem a ser Mecenes de la Universitat de Barcelona! i recordeu que us esperem a la biblioteca per aconseguir punts i llibres.

Bon Sant Jordi 2022!