Art al CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

Dilluns dia 10 de maig, el senyor Antoni Morell i Mestre, arquitecte, dibuixant, escriptor, aquarel·lista i inventor entre altres aficions, va passar la jornada al CRAI Biblioteca del Pavelló de la República pintant aquarel·les.

Durant la seva estada, el senyor Morell ens va explica que li agrada pintar espais que no són a la vista, que cal entrar al seu interior per adonar-se del seu contingut. Aplica la tècnica de fer representacions de 360º, d’aquesta manera es mostren tots els serveis que s’ofereixen als visitants o usuaris.

Aprofita la llum natural, cerca l’espai des d’on es contempla millor la perspectiva total i amb una simple tauleta, dibuixa i pinta les seves obres.

Després d’haver-ho fet a les terrasses d’hotels , a bars i restaurants, i altres llocs que visita, darrerament s’ha dedicat a representar les quaranta biblioteques de la Diputació a Barcelona. Pensa seguir el seu projecte amb les llibreries però abans voldria seguir pintant algunes de les biblioteques més singulars de la ciutat com la Biblioteca Arús, la de Catallunya, etc. Per això va escollir també la nostra!

Aquí teniu un primer dibuix sense aplicar el color del soterrani del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República. Com podeu comprovar es veuen les zones de treball intern, de consulta dels usuaris i el destinat a les prestatgeries de llibres.

Us mostrem també un segon dibuix on l’autor ja ha aplicat algunes capes de color:

Un cop acabada la tasca d’aplicar color, el senyor Morell s’emporta l’obra al seu estudi. El paper ha d’estar ben sec per poder acabar alguns detalls i completar-la.

Quan va estar definitivament conclosa ens la va fer arribar escanejada per a poder-ne fer difusió. I aquí la teniu:

Aquest és el magnífic resultat de la seva feina. Una meravella oi?

Tan de bo aquesta iniciativa es pugui estendre a altres biblioteques del CRAI de la Universitat de Barcelona. Seria molt bonic!

Comentar-vos que si teniu més interès i curiositat al compte de Facebook del senyor Morell podreu veure totes les biblioteques fetes. Hi trobareu també dibuixos a ma alçada del cap i la ma crispada de la Montserrat de l’escultor català Juli Gonzàlez, que representa el dolor i el patiment de la figura femenina per culpa de la Guerra Civil i obra que, precisament, va figurar en el pavelló original de l’Exposició Universal de París l’any 1937.

També un apunt del pati del Pavelló actual fet abans d’aplicar la tècnica dels 360º. Us ho mostrem a continuació:

Volem donar les gràcies al senyor Antoni Morell per la seva generositat i desitjar-li molts anys de vida creativa.

3 thoughts on “Art al CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

1. Retroenllaç: Aquarel·les del CRAI Biblioteca de Lletres per Antoni Morell | Bloc de Lletres

2. Retroenllaç: La biblioteca pintada pel Sr. Antoni Morell – Blog del CRAI Biblioteca d'Informació i Mitjans Audiovisuals

3. Retroenllaç: Antoni Morell pinta la nostra biblioteca | Blog de la Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica