La passada setmana vam rebre una visita ben especial al Pavelló de la República! Reporters del Diari de Barcelona, un web de notícies amb reportatges multimèdia sobre la ciutat i els seus barris, van entrevistar a diversos membres de l’Associació de Joves Historiadors i Historiadores de la Universitat de Barcelona, que té la seu social en el nostre edifici. Setmanalment, el Diari de Barcelona -dins la secció Associats-, fa un reportatge sobre alguna de les associacions de la ciutat amb l’objectiu de donar a conèixer aquestes entitats.

JovesHistoria

Tal i com s’exposa en el reportatge -on podreu veure documentació d’arxiu de la biblioteca-, l’Associació de Joves Historiadors i Historiadores de la UB va néixer el 2001 a l’entorn d’un grup d’estudiants de tercer cicle, vinculats al Centre d’Estudis Històrics Internacionals i al Departament d’Història Contemporània de la Universitat de Barcelona. Té com a objectius fonamentals constituir-se com a fòrum de debat, discussió i intercanvi d’experiències entre joves historiadors que desenvolupen la seva professió dins i fora de l’acadèmia, així com ésser un instrument per a la difusió del coneixement històric en els diferents àmbits de la societat, voluntat que han portat a terme amb l’organització d’actes com les III Jornades de Joves Historiadors dels Països Catalans (2003), el curs Cinema i Transició (2008) o el curs Cinema i Esports a la Societat de Masses (2009).

Si vols obtenir més informació sobre l’Associació pots posar-t’hi en contacte a través del correu electrònic joveshistoriadors@yahoo.com. En breu, també els podràs trobar al web!

Aquesta entrada s'ha publicat en CEHI, Notícies d’actualitat i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a El Pavelló de la República, seu de l’Associació de Joves Historiadors i Historiadores de la UB

1. Associació de Joves Historiadors i Historiadores de la UB ha dit:

Benvolgudes amigues del Pavelló de la República,

Us donem les gràcies per haver-vos fet ressò del reportatge que el Diari de Barcelona va fer sobre la nostra Associació.
    Us animem a continuar amb aquest Bloc, que és una eina molt útil i nosaltres en som assidus lectors.

Moltes gràcies!

Associació de Joves Historiadors i Historiadores de la UB