Ha arribat a les pantalles “Hollywood contra Franco”

1 comentari

hollywood2S’apropa el cap de setmana i, des del bloc del Pavelló, volem fer-vos una proposta que pensem pot semblar-vos interessant. El passat divendres va estrenar-se Hollywood contra Franco, un documental que, a través de la biografia del guionista i brigadista americà Alvah Bessie -de qui tenim diverses obres a la biblioteca-, explica l’impacte que la Guerra Civil espanyola tingué sobre el poble americà i, en concret, sobre la comunitat artística de Hollywood.

El documental descriu, entre d’altres curiositats, com Hollywood va  utilitzar la Guerra Civil per a mentalitzar la població americana de la necessitat de participar a la Segona Guerra Mundial, o com els diàlegs de la pel·lícula Casablanca van ser manipulats pel règim franquista per tal d’obviar el fet que el personatge encarnat per Humphrey Bogart -Rick- hagués lluitat durant la guerra civil al bàndol republicà.

Hollywood contra Franco, òpera prima del director lleidetà Oriol Porta, ha rebut diversos premis, entre els que destaquem el Segon Premi Sección Tiempo de Historia a la Seminci -Semana Internacional de Cine de Valladolid- i el Premi al Millor Documental al New York International Independent Film & Video Festival. Si voleu conèixer alguna cosa més sobre el documental podeu escoltar l’entrevista que van fer a Oriol Porta durant la Seminci 2008.

1 thoughts on “Ha arribat a les pantalles “Hollywood contra Franco”

1. Oriol Porta, el director del documental “Hollywood contra Franco” ens ha fet arribar la següent nota de premsa, en la que ens notifica que aquest documental ha estat nominat als Gaudí. Felicitats per la feina feta de part de la Biblioteca del Pavelló i molta sort amb aquesta nominació!

“El documental “Hollywood contra Franco”, dirigit per Oriol Porta, ha estat nominat al Millor Documental als Premis Gaudí 2010 de l’Acadèmia del Cinema Català. La nominació coincideix amb els tres mesos de la pel·lícula en cartellera. Des d’avui -divendres 15 de gener-, es pot veure a la sala Méliès de Barcelona, a les 22,30h.

El documental, que descobreix com Hollywood va manipular la guerra civil espanyola en més de 50 pel.lícules segons les conveniències de la Casa Blanca, ha rebut ja diversos guardons entre els que destaquen el Segon Premi Secció “Tiempo de Historia” a la Seminci (2008), Premi al Millor Documental al New York International Independent Film & Video Festival (2009), i Millor documental al “Som Cinema” de Mollerussa (2009). La pel·lícula ha participat també en festivals internacionals com el Festival Internacional de Cine de Mar del Plata (Argentina), el Festival des Film du Monde de Montréal, la VI Documenta Madrid, The international Working Class Film and Video Festival de San Francisco, el BFI Southbank de Londres, el Festival de Cine Europeo de Santiago de Compostela, XIX Festival de cine Español de Nantes, XII Spanish Film Festival d’Austràlia, entre d’altres.

Aquest drama documental revela, a través de la història del guionista Alvah Bessie, que va lluitar a Espanya durant la guerra civil amb les Brigades Internacionals, i de la utilització de fragments de pel.lícules famoses -com Casablanca o Tal como érem- la relació oculta entre el cinema i la política. El documental compta amb els testimonis destacats de Susan Sarandon, Arthur Laurents, Walter Bernstein o Román Gubern. “Hollywood contra Franco” és una producció d’Àrea de Televisió en associació amb Televisió de Catalunya i la participació de Televisió Espanyola”.

Més informació a http://www.hollywoodcontrafranco.com

M'agrada