S’ acaba de publicar el llibre Sistema de información digital sobre las brigadas internacionales : Brigadistas, fuentes documentales y bases de datos (SIDBRINT) de Lourdes Prades i Artigas, una investigació de caràcter híbrid entre la història i la documentació, sorgida arran de la tesi doctoral de l’autora, presentada a la Universitat de Barcelona l’any 2008.

L’obra posa de manifest que, amb el canvi de paradigma en la comunicació científica i social que significa Internet i l’accés global a la informació, els sistemes digitals d’informació poden aplicar-se també a la creació d’espais de memòria sobre la historiografia.

L’objectiu final és facilitar l’accessibilitat de les fonts per tal d’afavorir la recerca, la docència i la recuperació de la memòria col·lectiva sobre la Guerra Civil espanyola i els seus protagonistes.

La publicació d’aquesta monografia s’emmarca dins del projecte d’I+D+I convocat pel Ministerio de Ciencia e Innovación i que porta per títol La Memoria histórica y las Brigades Internacionales: diseño de un sistema digital para la transferencia de conocimiento sobre el patrimonio histórico españoldirigit per la professora de la UB Montserrat Sebastià. L’equip investigador compta entre els seus membres amb quatre persones del CRAI de la UB i diversos professors.

La presentació pública del llibre està prevista per la tardor, us mantindrem informats.

Us recomanem la seva lectura i donem l’enhorabona a la Lourdes!

Aquesta entrada s'ha publicat en Guerra Civil espanyola, Notícies de la biblioteca, Novetats bibliogràfiques: hem triat… i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

13 respostes a Publicació del llibre “Sistema de información digital sobre las Brigadas Internacionales” de Lourdes Prades i Artigas

1. Santiago ha dit:

Felicitats !!!

2. Santiago ha dit:

Si se’m permet la gosadia: un bon homenatge, molt necessari, des de la Biblioteconomia i Documentació, a tots els qui vàren patir la guerra. N’haurien d’haver més

3. Francesc ha dit:

Moltes felicitats, Lourdes !

4. Mercè ha dit:

Felicitats Lourdes, i bon camí amb el projecte!

5. ines ha dit:

Muy interesante, pero me llama la atención el que con ese título y contenido se publique impreso en papel ¿? en cualquier caso enhorabuena

• Biblioteca ha dit:

Moltes gràcies pel teu comentari Ines!

• Lourdes Prades ha dit:

Moltes gràcies Ines per la felicitació. Tens molta raó amb el teu comentari. Ben aviat podras trobar la tesi, origen del llibre, accessible a TDX i la versió del llibre en castellà a la Universidad de Castilla-La Mancha que és on s’ha publicat.
        Lourdes Prades

6. Gemma ha dit:

Moltes felicitats Lourdes!!! Petons!