Inauguració de l’exposició “Jaume Vicens i Vives i la Nova Història, 1910-1960”

Avui dijous 11 de febrer, a les vuit del vespre, tindrà lloc la inauguració de l’exposició Jaume Vicens i Vives i la Nova Història, 1910-1960, a la seu del Museu d’Història de Catalunya.

L’exposició s’emmarca en el conjunt d’activitats programades en commemoració del Centenari Jaume Vicens i Vives, i la Biblioteca del Pavelló de la República hi col·labora amb la cessió de l’Estatut Provisional de creació del Centre d’Estudis Històrics Internacionals (CEHI) l’any 1950, i del primer volum aparegut de Índice Histórico Español (1953-1954). El testimoniatge del CEHI, com a centre de recerca de la Universitat de Barcelona fundat per Vicens  i Vives l’any 1949, no hi podia faltar. Us recordem que la Biblioteca del Pavelló ha elaborat els inventaris dels arxius històrico-administratius del Centre d’Estudis Històrics Internacionals (1949-2000) i de Índice Histórico Español (1953-1978).

L’exposició restarà oberta fins al 21 de març a Barcelona i tot seguit  es traslladarà  a diverses ciutats de Catalunya i de l’Estat espanyol.  Actualment, altres seus previstes d’aquesta mostra són: Girona (Museu d’Història de la Ciutat de Girona), Toledo (Universidad de Castilla-La Mancha), Roses (Espai Cultural La Ciutadella), Baeza (Institut de Secundària), Sevilla (Archivo de Indias), Saragossa (Universidad de Zaragoza), Madrid (CSIC), València (Universitat de València) i Pamplona (Palacio del Condestable).

Ahir va tenir lloc al Palau de la Generalitat de Catalunya el tret de sortida de l’Any Vicens i Vives amb un acte a càrrec del prestigiós historiador Sir John Elliot. La commemoració així com l’exposició que s’inaugurarà aquest vespre han tingut un gran ressò a la premsa. D’entre els nombrosos articles us animem a llegir L’escola històrica de Vicens Vives de Lola Harana, coordinadora del Centre d’Estudis Històrics Internacionals, publicat a El País de Catalunya (Quadern).

Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions, Notícies d’actualitat i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Inauguració de l’exposició “Jaume Vicens i Vives i la Nova Història, 1910-1960”

1. Josep ha dit:

En aquest cas nosaltres hem participat amb la que es suposa que era la taula i la cadira del Cr. Vives i que teniem a Lletres. Veus per on!

M'agrada