Exposició “Madrid, musa de las artes” al Museo de Arte Contemporáneo de Madrid amb la col·laboració del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

El Museo de Arte Contemporáneo de Madrid va inaugurar el passat mes de maig l’exposició Madrid, musa de las artes, comissariada pel professor de la Universidad Complutense Javier Pérez Segura.

La mostra vol posar el focus en la ciutat de Madrid com a símbol d’acollida i d’inspiració de múltiples expressions artístiques com ara: pintura, fotografia, dibuix i escultura al llarg del segle XX.

L’exposició avança des de principis de segle amb el simbolisme, el modernisme i el surrealisme passant, a continuació, al Madrid dels anys trenta que evoluciona gràcies a un notable creixement demogràfic. Es tracten els aspectes urbanístics i arquitectònics així com la recepció dels corrents de moda a d’altres ciutats europees en els camps del periodisme, el comerç i la publicitat. La petjada que deixa la dona en cadascun d’aquests àmbits també queda destacada.

En aquest context es remarquen un seguit d’artistes que van més enllà de l’aspecte purament visual per comprometre’s amb la realitat política i social del seu temps, per prendre consciència i per denunciar.

En una ciutat travessada per la guerra el cartell esdevé una de les manifestacions plàstiques més importants en el camp de la propaganda i ja a la postguerra es viurà el ressorgiment artístic amb grups com la Segunda Escuela de Vallecas o El Paso.

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República ha participat en aquesta exposició amb la reproducció d’un cartell: Aleluyas de la defensa de Madrid  i algunes pàgines de la revista Milicia Popular.

L’exposició es podrà visitar fins al 4 d’octubre de 2018 així que encara teniu temps per anar-hi!  S’ha publicat un catàleg que inclou les imatges facilitades per la biblioteca i que esperem rebre en breu per posar-lo a disposició dels usuaris. Us informarem!

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )