El 20N i el CRAI Biblioteca Pavelló de la República

Avui 20 de novembre fa quaranta anys de la mort del dictador Francisco Franco.

Fa uns quants dies la Universitat de Barcelona va  presentar Franco 40/40: el franquisme en quarantena, una sèrie d’activitats culturals i divulgatives per revisar els gairebé quaranta anys de règim franquista. Podeu consultar tots els detalls de la programació al web de l’EUROM, l’Observatori Europeu de Memòries.

El CRAI Biblioteca Pavelló de la República ha prestat assessorament documental i material del seu fons concretament en l’activitat que va tenir lloc a la Sala Ramon y Cajal de l’edifici històric de la Universitat de Barcelona el passat cinc de novembre. Una taula rodona que va introduir els processos participatius ciutadans en la construcció de la memòria col·lectiva i que portava per títol Memòria i Participació. S’hi van presentar els projectes del futur monument de l’antiga Presó de Dones de Les Corts i del projecte memorial de la Presó Model, impulsats per l’Observatori Europeu de Memòries (EUROM) de laFundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona, i pel Centre de Recerca Polis de la Universitat de Barcelona en col·laboració amb entitats i associacions locals.

El nostre fons conté un gran nombre de material sobre el règim franquista. Estem preparant una nova web sobre el tema que properament publicarem i que inclourà un recull de llibres, premsa, fons d’arxiu, cartells i material divers.

Us deixem amb un tast d’algunes de les imatges que hi podreu trobar. Us informarem quan tinguem el recurs a punt!

Aquesta entrada s'ha publicat en Franquisme, La Biblioteca difon el seu fons, Notícies d’actualitat, Notícies de la biblioteca, Recursos web i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a El 20N i el CRAI Biblioteca Pavelló de la República

1. Anna Maria Saludes i Amat ha dit:

No m’ha agradat gens veure tots aquests cartells que recorden els horrors del franquisme.
    A més, no tenen quasi cap valor artìstic que pugui justificar l’ediciò, sinò és per l’us exclusiu dels que estudien aquell periode. Ho sento. Cada persona, suposo, té dret a dir la seva.

M'agrada