Incorporada a la Memòria Digital de Catalunya la col·lecció de “Discs de Vinil. Cançons i discursos polítics” del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

Aquesta setmana ha sortit aquesta notícia al blog del CSUC el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya:

“La Universitat de Barcelona  ha incorporat una nova col·lecció a la Memòria Digital de Catalunya MDC: “Discs de vinil. Cançons i discursos polítics“.

Consta de més de 50 unitats documentals i prové de donacions de particulars i d’entitats, i també d’intercanvis amb altres col·leccionistes d’arreu de l’estat i de l’estranger. Des del punt de vista històric, constitueix una font important i poc coneguda per a l’estudi dels fets polítics, econòmics, socials i culturals esdevinguts a Catalunya, a l’estat espanyol i al món, durant el segle XX.

Aplega un nombre important de cançons de la Guerra Civil (Chants de la Guerre d’Espagne) i de la resistència antifeixista (Un peuple en lutte), himnes (Els Segadors, La Internacional), propaganda electoral (PSOE, UCD, etc.) i discursos (Francesc Macià, Josep Tarradellas, Franco, Lenin, Kennedy, Fidel Castro, etc.).

La col·lecció digital inclou una selecció dels discs de vinil que formen part del destacat fons sonor del CRAI Biblioteca Pavelló de la República de la UB que també compta amb d’altres tipus d’enregistraments com les cassettes, els discs compactes o les bobines sonores, encara pendents de processar.

Properament estarà catalogada al Catàleg Col·lectiu de les Universitats de Catalunya (CCUC) i formarà part del portal de les col·leccions especials.

Aprofitem per recordar-vos que el  CRAI Biblioteca del Pavelló de la República te altres col·leccions a la Memòria Digital de Catalunya que segur us interessaran!

Us deixem amb una petita selecció dels vinils per escoltar!