Acabada d’inventariar la col·lecció d’adhesius del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

Avui us volem donar una molt bona notícia!

S’ha acabat d’inventariar la col·lecció d’adhesius del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República.

Després de molts anys de feina s’han catalogat més de 20.000 unitats documentals, que ja estan disponibles, per a totes aquelles persones que hi estiguin interessades, en una base de dades local.

Recordem que, l’any 2013, es va comptar amb la col·laboració de la Unitat de Projectes i la de Procés Tècnic del CRAI de la Universitat de Barcelona, per incorporar a la Memòria Digital de Catalunya un primer grup d’adhesius amb una selecció de 4.000 unitats aproximadament. La resta s’ha d’anar afegint progressivament.

Els adhesius de la MDC es visualitzen agrupats per carpetes creades en funció de la temàtica que tracten: Anarquisme, Associacions de veïns, Comunisme, Dictadura, Feminisme, Manifestacions, Universitat, etc., i en trobareu de tan icònics com aquest:

Per consultar la totalitat de la col·lecció teniu dues opcions:

Adhesius polítics i històrics al catàleg del CRAI de la Universitat de Barcelona

Inventari dels Adhesius polítics i històrics al Dipòsit Digital de la UB

Des del punt de vista històric, aquest material constitueix una font important i poc coneguda per a l’estudi dels fets polítics, econòmics, socials i culturals esdevinguts a Catalunya i Espanya des del final del franquisme fins als nostres dies.

La col·lecció ha anat creixent a un ritme altíssim en els darrers temps. A les donacions i intercanvis habituals que la Biblioteca du a terme amb un bon nombre d’usuaris i amics, s’hi han de sumar dues grans donacions rebudes ja fa uns quants anys: la de Joaquim Perramon, economista del grup d’investigació IAFI (Investigació en Anàlisi Financera i de la Incertesa) de la Universitat de Barcelona, i la d’Albert Roqué, llibreter de vell. També cal destacar els intercanvis fets amb col·leccionistes com Martí Puig i Quim Puigdemunt, dels Països Catalans, Chorche Paniello del Centro de Recuperación de Pegatinas d’Aragó, i Ivan Pérez, del País Basc.

No podem oblidar a tots els estudiants en pràctiques que ens han ajudat! A tots ells, moltíssimes gràcies! Sense vosaltres la feinada no hauria estat possible!
També han col·laborat en la digitalització i la incorporació d’adhesius a la nostra base de dades estudiants de batxillerat que han vingut a fer pràctiques a la nostra biblioteca.

Desitgem que amb tot aquest material tan valuós en surtin grans recerques!