“Art salvat”: exposició sobre el salvament del patrimoni artístic durant la guerra

Fins el 30 de maig esteu a temps de visitar l’exposició Art salvat. 70è aniversari del salvament del patrimoni artístic espanyol i de la intervenció internacional, que està tenint lloc al Claustre Major del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València (Carrer Universitat, 2).

L’exposició recupera i difon una de les històries més apassionants de la guerra civil: la protecció i l’evacuació del patrimoni artístic nacional, així com la intervenció de les institucions internacionals per evitar-ne la destrucció i garantir-ne la conservació.

L’activitat ha estat organitzada per la Societat Estatal de Commemoracions Culturals (SECC) i la Universitat de València, dues entitats responsables d’una altra iniciativa de la que fa pocs dies ens en feiem ressò al post Després del filat: l’art espanyol a l’exili, 1939-1960.

L’exposició, d’entrada lliure, resta oberta de dilluns a dissabte de 9 a 21h, i els diumenges i festius de 10 a 14h. Obtindreu informació sobre les visites guiades contactant amb visites.guiades@uv.es.

Finalment us enllacem un article aparegut fa uns dies a La Vanguardia -recomanat per una companya del CRAI-, estretament relacionat amb el post d’avui i que de ben segur serà del vostre interès: El Gobierno rinde homenaje a Miquel Àngel Marín, el hombre que ‘salvó’ el Prado.

Aquesta entrada ha esta publicada en Exposicions, Guerra Civil espanyola, Notícies d’actualitat. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.