1 comentari

El passat dia 1 d’octubre de 2018 el CRAI Biblioteca del Pavelló de la República va signar un acord de col·laboració amb la Humbolt-Universität, el centre universitari més antic de Berlín, fundat l’any 1810. La seva fama i nivell l’ha convertida en exemple de moltes altres universitats d’Europa i Estats Units.

El musicòleg espanyol Diego Alonso Tomàs (Logronyo, 1980) que actualment treballa com a investigador en aquesta universitat, dins el projecte  Hanns Eisler in Republican Spain (2018-2021), fou qui propicià aquest acord que autoritza la reproducció de la documentació necessària per editar una obra sobre Otto Mayer-Serra, musicòleg d’origen alemany que va emigrar a Mèxic a principis dels anys 40 i va realitzar els primers escrits sobre música mexicana del segle XX.

Mayer-Serra (Barcelona, 1904- Ciutat de Mèxic, 1968) durant la seva estança a Barcelona, en plena guerra civil, va treballar a la secció de música del Comissariat de Propaganda de la Generalitat de Catalunya i va editar el Cançoner revolucionari internacional l’any 1937. En acabar la guerra va passar pel camp de concentració d’Argelès-Sur_mer fins que va emigrar a Mèxic on es va dedicar a la musicologia i a la crítica musical.

A tall d’exemple direm que dins del nostre arxiu al fons personal Manuel Serra i Moret, a l’apartat de correspondència personal del polític i escriptor català, podem trobar diverses cartes dirigides a Mayer-Serra que exemplifiquen la relació existent entre ambdós personatges que de ben segur serà d’interès per a l’elaboració de l’obra.

Esperem poder seguir col·laborant en molts altres projectes!

One thought on “Acord de col·laboració entre la Humbolt-Universität de Berlín i el CRAI de la Universitat de Barcelona

1. És una molt bona noticia. Els acords de col·laboració són imprescindibles i necessaris per aconseguir investigacions de qualitat, i més encara quan es tracta d’una institució tan prestigiosa.

M'agrada

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )